Saturday, May 21, 2011

dia comel dan dia sangat manja

sugar glider ataupun gelaran saintifiknya Petaurus breviceps. terbelit2 lidah nk menyebut.panggil sg kan senang. bukan main comel lagi kan binatang ni. geram tak tengok binatang ni? rasa macam nk gigit2 tak?

sg ni tak famous sangat lagi kat msia sebab binatang ni pun bukan asal dari tanah melayu ni. kalau korang ada jumpa kat belakng rumah korang, nampak sangat menipunya! seekor harga lebih kurang rm200 lebih. standart sepasang org jual rm500. kalau bela lepas tu ternak dan jual. boleh untung. lagi pun jangka hayat sg ni lebih kurang 15 tahun. wah! bisness minded jugak aku ni ye.

ni yang buat aku rasa nk bela sg ni. tgk la nanti. insyallah. cuba bayangkan, mesti syok kan kalau keluar jalan-jalan lepas tu bawak sg ni sama-sama. merayap kat badan korang. tak macam anjing n kucing nk kena pasang rantai kat leher.

sg ni bukan la jenis tupai tapi sepupu sepapat kangaroo sebab kat badan sg betina ni ada kantung tuk simpan baby dia. ahh, comelll sangat! saiz sg ni pulak kicik aja. sebesar tapak tangan korang.


3 comments:

dobot said...

:(
GELIIIIIIIIIIIIIIIII.

fikri FAUZI said...

bala rabbit la kalau cam tu. ;D

dobot said...

Haha. Bulu2, hidung tak tahan. Ada asma, huhu. Kang bersin2 je manjang.

Penah try kecik2 duluu, tk boleh masuk. tsk tsk tsk. sedihh!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...