Friday, March 11, 2011

Hikayat Merong Mahawangsa - The Malay Chronicles: Bloodlines

Hikayat Merong Mahawangsa ataupun versi international The Malay Chronicles: Bloodlines telah pun ditayangkan sejak semalam. o ya, saya masih tidak berkesempatan untuk menonton. bukan kerana apa, ticket wayang sudah 'sold out'. full bookeed for three day. smpai esok kempunan nak tgk. tak percaya, cuba pergi la mana-mana cinema. tanya dekat kaunter tu ada kosong laig ke tak.

Namun sangap untuk menonton movie tersebut terubat seketika selepas melihat thrillernya gempak amat. Itu pun baru sekadar menonton trailer sahaja, tapi pada saya filem CGI yang bakal ditayangkan pada 10 Mac ini kelihatannya sangat menarik.

Okay, kalau hendak tahu pasal hikayat merong mahawangsa ni, tolong google ye. sebab saya kurang meminati subjek sejarah. okay, i admit it. Kalau tengok barisan pelakonnya pula, memang semua mantap. Antaranya stephen rahman heuges, ummi nazeera, syarifah amani, umie aida, deborah henry, jing lu dan tepukan gemuruh untuk tuan director iaitu yusri kru. bravo bravo.

Pasal poster pula, poster untuk cerita ini memang menarik! almaklumla, hasil tangan KukuBesi Manipulasi. Saya memang minat dengan hasil kerja anda semua. Nak jadi anak murid boleh? The lastet one kalau tak silap shoot prewedding angkasawan negara kita tu, kukubesi manipulasi la yang terlibat. gempak kan hasil kerja mereka. mereka la idola saya.

gambar diambil dari KUKUBESI MANIPULASI

fakta tentang filem hikayat merong mahawangsa

  • filem termahal yang pernah diterbitkan dalam industri perfileman malaysia iaitu 8 juta ringgit
  • di tayangkan di lebih 72 buah negara seluruh dunia
  • menggunakan 15 pelakon lagak ngeri yang dibawa dari hongkong
  • antara penaja filem ini adalah MOSTI, CELCOM, Malaysian Philharmonic Orchestra dan Kerajaan Terengganu.
  • Durasi pembikinan filem mengambil masa 2 tahun setengah.
  • antara tempang shooting untuk filem ini adalah di Terengganu, Kuantan, Pahang dan KL.
okay, sesiapa yang nak tengok movie ni tolong ajak saya please? minggu depan sudah 'study week'. its gonna a harsh week. saya chillex out tuk minggu ni dulu. okay? marila ramai-ramai kita serbu pawagam yang berdekatan kita untuk menonton wayang ni. dan satu je saya nak sebut.

.

.

.

.

.

.

its gonna be an epic movie!


merong: embok, jaga la dirimu baik2

embok: raja kami lah jaga kami nanti.

orang tua: sweet la aku tgk korang ni!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...