Monday, August 16, 2010

4rd ramadhan (rumah pengasih warga perihatin)

Listening: Maher Zein - Aweken
Mood: Swing
Playing: FF

Tarikh: 14 ogos 2010
tempat: rumah pengasih warga prihatin kajang
masa: 2 petang ~ 11malam
majlis: majlis berbuka puasa

oo yeahh!! beban untuk subjek kksb kali ni sudah berkurang. tinggal tumpu untuk final xm je. sabtu lepas aku dengan members group which is kak salmi s our team director, amir, haikal, naz, apeas, dude, anand, jack n priya telah pergi ke rumah pengasih warga perihatin di kajang. sambutan yang diterima sangat mengujakan. siap ade paluan kompang. korang memang best la.

sampai je kat sana, kami telah dibawa untuk mengelilingi rumah tersebut. sumpah besar rumah tu. 3 tingkat kot. tapi rumah tu sebenarnya is still under construction. so, banyak la lubang sana, lubang sini kat lantai tingkat tiga.

warga disana menggelarkan diri mereka ayah bagi lelaki dewasa dan ibu bagi wanita dewasa. agak kekok la masa memanggil mereka ayah. aku rasa kagum gile dengan mereka sebab denagn hanya berbekalkan tulang 4 kerat, dorang semua berjaya angkat keluar 3 buah train lift dari rumah tu.

masa yang ditunggu sudah tiba, buka puasa. alhmdulliah kami berjaya menyajikan pelbagai aneka juadah buat mereka semua. selepas makan kami solat berjemaah hingga habis tarawikh. nikmat ramadhan dapat kurasai. terima kasih kepada semua penderma2 bagi dana untuk menjayakan projek ni. yang terlibat secara langsung mahupun tidak.

majlis malam tu diserikan lagi dengan sambutan hari lahir amir arif. happy bithday boy!


















ucapan terima kasih yang terhingga kepada ayah masjuki kerana berbesar hati menerima kami sebagai tetamu. dan terima kasih atas nasihat yang diberikan. ye, aku akui, kata-kata pedas memang boleh mengubah attitude seseorang itu instead of using softspoke.

walaupun tak sampai sehari kami berada dalam kelompok rumah ni, dah terasa seperti lama kenal mereka semua. keakraban dapat dirasai walaupun hanya senyuman dibalas senyuman. banyak ilmu yang aku pelajari dan harus diambil iktibar dari apa yang terjadi. bersyukur la dengan apa yang kita ada kerana mungkin ada orang lain yang lebih sengsara dari kita. renung-renungkan dan selamat berpuasa.

jika anda ingin menambahkan pahala pada bulan ramadhan alburak ni, sila la datang ke

rumah pengasih warga prihatin
(pusat asnaf dan kajian sains manusia)

5 comments:

Unknown said...

nice!pengalaman yg best~surely!! ;)
Bulan puasa kita perlukan makanan rohani,kan? Cerita terbaru di blog.kisah si tudung labuh~dan kisah nafsu~

Faizal Sulaiman said...

seronok seyh!!!!

fikri FAUZI said...

iba-yeah..surely.
faizal-sangat seronok yaw.. ;D

salmi said...

terima kasih di atas liputan! boleh copy paste terus masuk report ni

*AlBurak ke Al-Mubarak? :D

Haikal Ramlee said...

terbaikk wok!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...