Saturday, October 10, 2009

pasal roomate anda..hati2 ya..

Listening to: Black Eyed Peas - Meet Me Half Way
Mood: Physic
Playing: Cafe World FB
Stomach: Full

korang suka ke act dengan korang punyer roomate o housemates..kalau lu orang dah rase jemu dan muak dengan roomate lu orang..kat sni aku ade bagi beberape petua.

1. Setiap hari Jumaat, pack segala barang korang
n bagitau kat roommate yg korang nak balik kampung.
Selepas sejam, balik ke bilik, n terus
terangkan takde org kat rumah.
Unpack segala brg n korang trus pegi tidor.
----------------------------------------------------------
2. Setiap kali roommate korang balik,
jerit sekuat hati "horee…kau dah balik".
Lepas tu menari dlm 5 minit.
Lepas tu, tenung jam lama2 dan tanya dia
"Sepatutnya kau dah blah dah skrg!"
----------------------------------------------------------
3. Buat2 terjaga pd tengah malam,
jerit kuat2 "Tolong, kat mana aku berada ni?"
dan lari keliling bilik tu. Kalau bilik kecil,
cukuplah sekadar melompat 2-3 kali.
Kemudian, sambung tidor. Esoknya,
kalo dia tanya, pura2 tak tahu apa yg dia cakap.

----------------------------------------------------------
4. Ambil marker, buat bulatan kecil kat lengan korang.
Besarkan bulatan tu setiap hari sambil berkata
“Dah merebak… dah merebak, habessss..
-----------------------------------------------------------
5. Beli pepokok bonsai.
Bercakap & tidor dengan pokok tu setiap hari.
Selepas seminggu, bertengkar dgn pokok tu n cakap
“Aku tak boleh hidup sebilik dengan kau lagi”
sambil keluar & menghempaskan pintu bilik dgn kuat…
Buang pokok tu tapi biarkan pasu kat situ.
------------------------------------------------------------
6. Beli pisau banyak-banyak.
Tajamkan setiap malam
sambil merenung roommate korang
sambil berkata “Tak lama lagi…tak lama lagi…”

------------------------------------------------------------
7. Duduk didepan papan chess dua-tiga jam
tanpa buat apa2 atau cakap apa2.
Lepas tu bangun secara tiba2
sambil berkata, “Siot betul, kalah lagi”

------------------------------------------------------------
8. Setiap kali roommate balik, tutup lampu dan tidor.
lepas dia keluar, bangun dan menjerit
dgn kuat “Horee…!”.
bukak lampu semula.
--------------------------------------------------------------
9. Pakai topi kertas. Bila dia balik,
cakap “Selamat Datang ke McDonald.
Boleh saya ambil pesanan anda…”
Lepas tu buat muka bodoh,
sambil berkata “Eh, kau rupanya…”
---------------------------------------------------------------
10. Kata kat roommate
“Ada pesanan penting untuk kau”.
Lepas tu buat2 pengsan. Lepas 2-3 jam,
bangun dan cakap yg anda dah lupa pesanan tu.
Kemudian, cakap “Eh…aku dah ingat”.
Lepas tu pengsan balik.

---------------------------------------------------------------
11. Bila roommate korang balik, berpura2 tengah telefon.
Caci maki dan menjerit dengan kuat kat telefon tu.
Lepas tu letak telefon dan cakap kat roommate
bhw yg telefon tadi adalah mak dia.
Cakap mak dia akan telefon balik.

----------------------------------------------------------------
12. Kalau roommate suka gosok gigi kat sinki,
perhatikan sampai habis. Lepas dia habis,
cakap dengan dia bhw anda
kena ajar dia cara mengosok gigi dengan betul.

----------------------------------------------------------------
13. Edarkan risalah ke kawasan kedai/
rumah kedai berdekatan rumah/kampus.
Dalam risalah tu, nyatakan bahawa roommate korang hilang.
Letak sekali gambar dia dlm risalah tu.
Tawarkan hadiah kepada sesiapa yg menjumpai roommate korang.

-------------------------------------------------------------------------
14. Bila roommate korang tutup lampu pd sebelah malam,
nyanyi lagu opera sekuat hati.
Bila dia buka balik lampu,
buat2 muka bodoh dan confused.

-------------------------------------------------------------------------
15. Duduk & renung roommate dlm 2-3 jam.
Kalau boleh, bawa member2 sekali
sambil makan kacang & popcorn.
Buat macam tengah tengok wayang.

---------------------------------------------------------------------
16. Masa roommate tiada, ambil deodoran
dan sapukan pada seluruh dinding bilik.
Bila dia balik, puji bahawa bilik berbau wangi.
Lakukan selalu sampai deodoran tu habis.

---------------------------------------------------------------------
17. Kalau roommate ada binatang peliharaan,
spt kucing, offer utk beri makan kpd binatang tsbt.
Cepat2 keluarkan botol gam atau minyak rambut
sebelum dia beri persetujuan kpd kau.

---------------------------------------------------------------------
18. Pegang & gosok-gosok rambut roommate korang
sambil berkata “Rambut kau hitam, lurus dan berkilat la…
Macam teknik rebonding…”.
Sekali-sekala buat masa dia tengah tidur.

-------------------------------------------------------------------
19. Mase roommate tido,
bungkus dia macam kafan mayat (siap ikat),
pastu panggil member dlm 10 bace yasin ramai2.
bile rumet jage pakat2 buat x nmpk ape2.

-------------------------------------------------------------------
20. Sebelum roommate balik dari kelas,
bungkus diri sendiri macam kafan (siap ikat jugak)
pastu baring senyap-senyap atas katil dia.
Mesti dia terkejut sampai pengsan
bila masuk bilik tengok2 ada mayat.

konfirm selepas beberapa lama, hajat lu orang akan tercapai. ;pp selamat mencubaaa.

10 comments:

: : Anys : : said...
This comment has been removed by the author.
: : Anys : : said...

hihihi.. aku suker petua ko ni..
aku leh amalkn
:P

5* aku bagi

fikri FAUZI said...

hahaha
bagus2.
dalam mase 2 hari.
konfirm berjaya.
;DD

nurateeka said...

hahahaha. ko gile ke pe? tp takpe. aku try suh member aku bace. die tak ske room mate die. lol.

afifahramli said...

ko slalu ke wat cmni kat kudin?
haahahahaha

=P

fakhruddin said...

peapah, eki tak pernah pun buat camni kat aku, so meaning dia suke aku la kan?? heheh

eki, mmuaahhh! haha

copy sape punya post la ni ek?~ huhu

fikri FAUZI said...

hahahaha.
xD

Anonymous said...

ish.. adik fikri ni..

musuh jangan dicari dik..

kalau tak suka, berterus terang lebih baik.. walaupun ia pahit..

ok dik.. peace!

remaja memang selalu berfikiran mcm ni.. cepat-cepatlah matang, ye dik!

fikri FAUZI said...

bile mase la pulak orang carik gaduh ni. cari musuh? jauh sekali. itu hanyalah tips2 buat sekadar bahan gurauan je. ;DD. btw thnx for komenting. ;D

Amir Ariff said...

haaa.. mcm pernah baca je petua ni..

hahah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...